2014.01.17. 22:00

Repülés: középszerű vs. prémium

LuxAir repülőgép farok-grafika, forrás: Tattersfield

A kicsi luxemburgi légitársaság nem engedhette meg magának, hogy a lux előtaggal a nevében az átlagos szolgáltatások mezején megrekedve nézze, amint elhúznak mellette az egyre szebb, jobb, nagyobb társai. Átgondolta tevékenységét, és márkáját újrahangolta. 


Újrahangolva

A cég éveken át szenvedett a költségtakarékossági intézkedésektől, lassan-lassan elveszítve azon értékeit és önazonosságát, amely jellemezte. Ez a folyamat szinte biztosan bekövetkezik a Te vállalkozásodban is, ha pedig frissen indítod bizniszedet, gondolj minden olyan részletre, amely majd megkülönböztet a többi szolgáltatótól. A megoldás annak felismerése, hogy szakítasz a jó-ár-érték-arány kommunikációval, és a Luxair-hez hasonlóan, a speciális igények kiszolgálására hajtasz. Az öreges, nyugdíjas légitársaság képe már nem volt vonzó, ma viszont a lendület a meghatározó minden kis részletében a tartalomnak, legyen az a személyzet, névjegykártya, vagy maga az utas. 

Csendes forradalom

A Luxair jól azonosította a feladatot, profikra bízta a tervezőcsapat által csak csendes forradalomra keresztelt megújító lépéssorozatot. Először meghatározták, mi az a pár állandó részlet, elem, ami mindenképp meg kell, hogy maradjon. Ilyen a régi gépeken látható kék szín és az L-betű is, amely a farok formáját is eszünkbe jutatja, de akár egy madár is lehet, amely oly népszerű a légiközlekedésben, gondoljunk csak a szebb jövőre áhítozott Sólyomra. Ezek után, összegyűjtötték a megújításra szánt felületeket és mindent, ahol a cég egyáltalán utas- és dolgozói kapcsolatot létesít, vallva azt, hogy mindkettő egyaránt fontos. Ez utóbbit ki is emelte, és ma is figyelmet fordít a lojalitás-erősítésre. 

A lehetetlenből kiindulva

Azt hiszem, lesz ezzel az arculattal még bajuk a kivitelezőknek, hiszen a legfeltűnőbb grafikai elem az egy színátmenet a farkon. Ez az, amit a kerülendő kategóriába sorolunk, de a Lux úgy hozta ezt be, hogy nem csak a kivitelezőket állította majdnem lehetetlen feladat elé ez a megoldás, hanem, ha jól belegondolunk, ez a rész biztosan nem jó, ha zászlóként lobog. Az egyébként tökéletesnek nevezhető arculat megtartotta a korábbi kék színt, de behozta a pirosat is újként, egy kis frissességet kölcsönözve az összképnek, nemzeti lobogóként is egyúttal, akárcsak a hajókon, itt is hátul. A korábbi arculatok fejlődési irányait is figyelték, a nagybetűsről történő váltás már korábban is jelentkezett például.

Upgade

Arculatban és szolgáltatási színvonalban is feljebb lépett a luxemburgi légi-szállító, és büszkén repül ő is, de büszkék az utasok is. Egyértelműen az üzleti szférát célozta meg, és itt önkéntelenül is, de előjön a Sólyom, mint párhuzam. A faroktól a legkisebb szellőzőig, minden a modernségről, a kiszolgálásról szól. A Cargo-szolgálat is jobban elkülönül, egyértelmű arculattal, ily módon más és más ügyféltámogatást adva az egyes célcsoportoknak. A honlaptól a szalvétáig, a prospektustól a check-in pultig, egyszerre újult meg minden. Ami lényeges még, a fedélzeti szórakoztató rendszer is a legmodernebb, ami ma már kulcsfontosságú, hiszen a top-kategória ezt is nézi, amikor választ.

Jó társaságban

Repülj jó társaságban, kommunikálja a cég. Hitelességét e szlogennek az adja, hogy komoly képzési program segíti az alkalmazottaknak elsajátítani mindazt, amit a legmagasabb kategóriás utasok elvárnak, kívánnak. Az utazóközönség is válogatott, tehát, valóban jó a társaság.

Képek

  • LuxAir repülőgép farok-grafika, forrás: Tattersfield
  • Az új LuxAir arculat, forrás: Tattersfield
  • Az új LuxAir arculat, forrás: Tattersfield
Címkék: 1 click 2 be NEW, arculat, célcsoport, dizájn, kommunikáció, közlekedés, kutatás, márka, marketing, mediaorigo, menedzsment, nemzetközi, stratégia, szerkesztés, szervezet, tervezés, ügyfél, utazás

írta: Bódis Gábor

Kapcsolódó cikkek

Repülés: középszerű vs. prémium

A kicsi luxemburgi légitársaság nem engedhette meg magának, hogy a lux előtaggal a nevében az átlagos szolgáltatások mezején megrekedve nézze, amint elhúznak mellette az egyre szebb, jobb, nagyobb társai. Átgondolta tevékenységét, és márkáját újrahangolta. 

Fedezd fel a pluszt a részletekben

Lucern turisztikai hivatala menedzselésében számos prospektus, online felület létezik, mind-mind szép kivitelben és aktuális tartalommal. Most mégis egy kártya-méretűre összehajtható kiadványt mézünk meg, amelyek egymás mellett a plusz jelet testesítik meg.

Most tényleg lecserélik a metrólogót?

Brüsszel jó példa a cselekvésre a vizuális kultúra területén. De, hogy ne legyünk túl tudományosak, kicsit utánajárunk, hogyan vágott bele abba feladatba a belga főváros, amit a magyar épphogy csak elkezdett, de nem rosszul. Az ésszerű tájékoztatási rendszerről van szó.

Szeretetmárka: fotósoké az érdem

Ugye, a kép vizuális ereje mire képes? A legtöbbször idézett, fotózott és megosztott desztináció-márka Amsterdam városáé. Azt már kevesebben tudják, hogy az „I amsterdam” betűsor és turisztikai kampány, eredetileg egy 308 oldalas fotóalbum címe volt.

Hírlevél feliratkozás.

×