A kicsi luxemburgi légitársaság nem engedhette meg magának, hogy a lux előtaggal a nevében az átlagos szolgáltatások mezején megrekedve nézze, amint elhúznak mellette az egyre szebb, jobb, nagyobb társai. Átgondolta tevékenységét, és márkáját újrahangolta.
A cég éveken át szenvedett a költségtakarékossági intézkedésektől, lassan-lassan elveszítve azon értékeit és önazonosságát, amely jellemezte. Ez a folyamat szinte biztosan bekövetkezik a Te vállalkozásodban is, ha pedig frissen indítod bizniszedet, gondolj minden olyan részletre, amely majd megkülönböztet a többi szolgáltatótól. A megoldás annak felismerése, hogy szakítasz a jó-ár-érték-arány kommunikációval, és a Luxair-hez hasonlóan, a speciális igények kiszolgálására hajtasz. Az öreges, nyugdíjas légitársaság képe már nem volt vonzó, ma viszont a lendület a meghatározó minden kis részletében a tartalomnak, legyen az a személyzet, névjegykártya, vagy maga az utas.
A Luxair jól azonosította a feladatot, profikra bízta a tervezőcsapat által csak csendes forradalomra keresztelt megújító lépéssorozatot. Először meghatározták, mi az a pár állandó részlet, elem, ami mindenképp meg kell, hogy maradjon. Ilyen a régi gépeken látható kék szín és az L-betű is, amely a farok formáját is eszünkbe jutatja, de akár egy madár is lehet, amely oly népszerű a légiközlekedésben, gondoljunk csak a szebb jövőre áhítozott Sólyomra. Ezek után, összegyűjtötték a megújításra szánt felületeket és mindent, ahol a cég egyáltalán utas- és dolgozói kapcsolatot létesít, vallva azt, hogy mindkettő egyaránt fontos. Ez utóbbit ki is emelte, és ma is figyelmet fordít a lojalitás-erősítésre.
Azt hiszem, lesz ezzel az arculattal még bajuk a kivitelezőknek, hiszen a legfeltűnőbb grafikai elem az egy színátmenet a farkon. Ez az, amit a kerülendő kategóriába sorolunk, de a Lux úgy hozta ezt be, hogy nem csak a kivitelezőket állította majdnem lehetetlen feladat elé ez a megoldás, hanem, ha jól belegondolunk, ez a rész biztosan nem jó, ha zászlóként lobog. Az egyébként tökéletesnek nevezhető arculat megtartotta a korábbi kék színt, de behozta a pirosat is újként, egy kis frissességet kölcsönözve az összképnek, nemzeti lobogóként is egyúttal, akárcsak a hajókon, itt is hátul. A korábbi arculatok fejlődési irányait is figyelték, a nagybetűsről történő váltás már korábban is jelentkezett például.
Arculatban és szolgáltatási színvonalban is feljebb lépett a luxemburgi légi-szállító, és büszkén repül ő is, de büszkék az utasok is. Egyértelműen az üzleti szférát célozta meg, és itt önkéntelenül is, de előjön a Sólyom, mint párhuzam. A faroktól a legkisebb szellőzőig, minden a modernségről, a kiszolgálásról szól. A Cargo-szolgálat is jobban elkülönül, egyértelmű arculattal, ily módon más és más ügyféltámogatást adva az egyes célcsoportoknak. A honlaptól a szalvétáig, a prospektustól a check-in pultig, egyszerre újult meg minden. Ami lényeges még, a fedélzeti szórakoztató rendszer is a legmodernebb, ami ma már kulcsfontosságú, hiszen a top-kategória ezt is nézi, amikor választ.
Repülj jó társaságban, kommunikálja a cég. Hitelességét e szlogennek az adja, hogy komoly képzési program segíti az alkalmazottaknak elsajátítani mindazt, amit a legmagasabb kategóriás utasok elvárnak, kívánnak. Az utazóközönség is válogatott, tehát, valóban jó a társaság.
A kicsi luxemburgi légitársaság nem engedhette meg magának, hogy a lux előtaggal a nevében az átlagos szolgáltatások mezején megrekedve nézze, amint elhúznak mellette az egyre szebb, jobb, nagyobb társai. Átgondolta tevékenységét, és márkáját újrahangolta.
Lucern turisztikai hivatala menedzselésében számos prospektus, online felület létezik, mind-mind szép kivitelben és aktuális tartalommal. Most mégis egy kártya-méretűre összehajtható kiadványt mézünk meg, amelyek egymás mellett a plusz jelet testesítik meg.
Brüsszel jó példa a cselekvésre a vizuális kultúra területén. De, hogy ne legyünk túl tudományosak, kicsit utánajárunk, hogyan vágott bele abba feladatba a belga főváros, amit a magyar épphogy csak elkezdett, de nem rosszul. Az ésszerű tájékoztatási rendszerről van szó.
Ugye, a kép vizuális ereje mire képes? A legtöbbször idézett, fotózott és megosztott desztináció-márka Amsterdam városáé. Azt már kevesebben tudják, hogy az „I amsterdam” betűsor és turisztikai kampány, eredetileg egy 308 oldalas fotóalbum címe volt.