Egy tradicionális nagyvállalat, amelyik majdnem 170 éve szállít minket a magyar tengeren. A BH Zrt. az egyik legmeghatározóbb vállalkozás és tevékenysége nagy részben a turisztikai piacra koncentrálódik. Most végre letisztultabbak de hagyományosabbak is.
A balatoni turisztikai régiót érintő mind három megyében jelen van a cég, ezért valamilyen univerzális, mégis a hajózással kapcsolatos szimbólumrendszerben gondolkodott a vállalat vezetése, amikor egy jó nevű tervezőcsapatot keresett fel a megújítás szándékával. Feltehetően, tulajdonosainak is jóvá kellett hagyni az arculatot, akik nem mások, mint a közforgalmú személyhajó kikötővel rendelkező önkormányzatok, és tudjuk, ez nem mindig egyszerű, vagy az eredmény az esetek többségében nem felel meg a modern elvárásoknak. Egyébként pont ez a szempont is lényeges egy arculatváltásnál, vagy frissítésnél.
A korább BH megjelenés hosszúkás logotipiája több megoldást nem bírt el ezért a zászlót, vagy annak egy részletét alkalmazta a marketinges, jobb híján. A filozófia az új dizájn mögött elég világos: megtartani azt, ami jó, ami jellegzetes és megkülönböztet, már bevésődött, illetve azt, ami igazán jellemzi a balatoni – és általában – a hajókat. A kötél, a horgony és az aranyos kis kerek ablakocskák azok, amelyeket egy gyermek is sokszor lerajzol egy hajós témában. Érdemes a gyermekek egyszerű és lényegre törő látásmódjára és interpretációs képességeire alapozni, ha bajban vagyunk. Amit kár lett volna nem megőrizni, az a jellegzetes sötétkék szín, a navy blue.
A tervezők vallják, hogy nem elég egy elemhez hozzányúlni, az arculat több, mint a logó, az embléma. Az Utazás Kiállításon a fővárosban, és több nagyvárosunkban is ugyanazzal, a nem túl nagy, de mégis látványos, és a lényeget kommunikálni képes standdal népszerűsítette szolgáltatásait a hajózási vállalat. Öröm, hogy a menetrendszerű hajózás beindulása előtt másfél hónappal, már ott volt a pultokon a nyári menetrend, melynek lapjain mosolygós gyermekek viselik büszkén a matrózsapkát.
Bizony, az is az arculat része, hogy a termékportfóliót hogyan tálaljuk, és milyen megnevezésekkel látjuk el. Van levendula, grill és naplemente megnevezés, ugyanakkor nem üres szófordulatok ezek, a szakmai elhivatottságot támasztja alá a több bontásban megjelenő felhasználóbarát menetrend, az ízlésesen bemutatott hajótípusok sora. Van szakképzés és nem maradt ki a kikötők rövid ismertetése sem. A kiállításra visszatérve még, helyes kis mackók és hajók, no meg a navigáció kellékei kerültek elhelyezésre – és gyermekszem magasságban – a stand hajóablakaiban.
Talán az ügyfél-kommunikáció legrázósabb kérdése az, hogy az egyes találkozási pontokon mennyi információval terheljük klienseinket. Az sem jó, ha nem mondunk semmit, és az dömping is riasztó. A BH megtalálta az egyensúlyt, hiszen amit kellett, az installációval közvetített: Balaton, hajózás, nekünk, új, de a már megszokott, megszeretett. Az hajós egyenruha kötelező volt a tájékoztatásban segédkezőknek és aki bővebben szeretett volna tájékozódni, nagy QR-kód segítségével léphetett tovább, vagy a már említett kis katalógusok, menetrendek segítségével ismerkedett az újdonságokkal, és ezekből van jó pár. A vízitaxi mellett, megjelent Hunor és Magor, a két 25 személyes gyorshajó, a gyermekhajó valamint a tini-ajánlat is. Minden online és print ismertetőn ott van egy kis hol-járunk-térkép, amiről sok szolgáltató hajlamos elfeledkezni. Sőt, az ismert Balaton MIX után, a Szigliget MIX termék is arra indít, hogy ki ne hagyjuk az idén megújult várat és a látványos vonatozást a hűvösebb napok valamelyikén.
A balatoni menetrendi és sétahajózás nem tartozik ma már az olcsó mulatságok közé, ezt már akkor megtapasztalhattuk, amikor még a cég sem gondolkodott kommunikációs stratégiában. Ahogyan a megjelenés a prémium kategóriát kívánja egyre inkább megcélozni, bizony az árak is tükrözik ezt. Nem is baj ez valahol, ugyanis, régen rossz, ha azért választunk valamit, mert olcsó, és a végén elégedetlenül távozunk. Vannak azért kedvezmények, persze, és mindenki talál magának és a pénztárcájának való hajókázást. A vitorlás kikötőhely bérlés kimondottan luxus, viszont a kemping megfizethető. A dolgozók szavai, ahogyan munkájukat végzik, akár a fedélzeten, akár a kiállításon, ahogy fogalmaznak akár a közösségi média felületeken, az minden közlekedési, vagy közlekedésszervező cégnek üzenet is egyben: ha szereted a hivatásodat, utasaid is szeretni fogják azt!
Egy tradicionális nagyvállalat, amelyik majdnem 170 éve szállít minket a magyar tengeren. A BH Zrt. az egyik legmeghatározóbb vállalkozás és tevékenysége nagy részben a turisztikai piacra koncentrálódik. Most végre letisztultabbak de hagyományosabbak is.
Lucern turisztikai hivatala menedzselésében számos prospektus, online felület létezik, mind-mind szép kivitelben és aktuális tartalommal. Most mégis egy kártya-méretűre összehajtható kiadványt mézünk meg, amelyek egymás mellett a plusz jelet testesítik meg.
Három hazai területre barangolunk el, illetve hasonlítjuk össze Miskolc, Kismaros–Királyrét és Budapest lehetőségeit. Meglátod, sok minden nem pénz, csak odafigyelés kérdése. A legjobb szándék ellenére, van, ami balul sül el, és van sikeres közlekedésre épülő marketing aktivitás is.
Ha Gyula városáról hallunk, akkor a tudatos fejlesztés, az újdonságok sajátosságainak ismertetése és a városvezetés turizmus iránti elkötelezettsége a téma. A polgármester és turisztikai menedzsment vezető kéz a kézben építkezik és kommunikál.