Európa a világ elsőszámú turisztikai desztinációja. Annak érdekében, hogy ezt a pozíciót megőrizzük, az Európa Tanács egy összehangolt keretrendszert alkot az EU tagállamokban, melynek hatására a versenyképesség és a fenntartható növekedés megőrizhető.
Az Unió GDP-jéhez már most több mint 10%-kal járul hozzá turizmus, ez egyébként az összes munkavállaló 12%-át is jelenti. Nem megkerülhetetlen tehát ez a szektor, hiszen egyértelműen pozitívan képes hatni a gazdaságra és a foglalkoztatottságra. A Lisszaboni szerződés értelmében, a turizmus célja kettős: vonzó és élhető környezet teremtés, valamint a jó gyakorlatok kölcsönös átvétele és a közös promóció.
A legutóbbi online kampány-elképzelés egybevágott a nagy kommunikációs célokkal, hiszen szórakoztató módon igyekezett rávilágítani kontinensünk hihetetlen kínálatára és érdekes adataira. A promóciót az European Travel Commission (ETC) fogta össze és indította el a vakációs időszak kezdetén. Már az utazások tervezési fázisában erősíteni kívánta a kötődést.
A saját weboldal mellett, a közösségi média is jelentős munkát végzett, a Facebook, a Twitter, a Pineterest ezek közül a legkiemelkedőbb. Az amerikai, kanadai és brazil piacokat egy vetélkedő tartotta izgalomban, amelynek nyereménye például egy két fős európai álomvakáció volt. Nagyon egyszerű kérdésekre kellett csupán választ adni valamennyi EU-s tagország területéről, így is motiválva az oldalak látogatóit az értékek, a kultúra és sok-sok kincs felfedezésére. Az érdeklődés visszaigazolta, hogy lehet kiterjedtebb kampányt is sikerrel folytatni, akkor, ha támogatottság és a cél közös.
A kampány nem csupán egy az EU vezetésében megszületett ötlet volt, hiszen a globális célokat a legnagyobb utazásszervezők, foglalási rendszerek és szolgáltatók valósították meg. Részt vett benne az Orbitz, mint vezető online utazási iroda, és szerepet vállalt az Eurail is, mint európai úti cél-specialista és online értékesítő. A program alapja egyébként az Europe 2020 startégia, amely kezdeményezi az összefogást és az imázs növelését a távolabbi piacokon.
Az ETC folyamatosan mérte és értékeli a kampány sikerességét. A közösségi médiák azonnal megmutatják az érdeklődés szintjét. A valódi eredmény, tehát a beutazások növekedése a többletfoglalások számában mutatkozik meg, ezekre az adatokra még várnunk kell. Az viszont, hogy egy ilyen kampány létrejött a turisztikai versenypiacon, jelzi, hogy bár versenytársak vagyunk, mint európai országok, de igazán erősen csak együtt látszunk a térképen. Érdemes kihasználni a tengeren túlról érkezők szokásait is, hiszen nem jellemző csupán egy-egy ország felkeresése, sokkal inkább a körutazás. Ebből a szempontból a V4-ek is jó csomagot kínálhatnak és még intenzívebben a jövőben. Egy új lehetőség és egy új felület immár adott ehhez.
Az EU Innovációs Unió névre hallgató program a következő pénzügyi és tervezési ciklus, az Europe 2020 stratégia égisze alatt született. Az innováció azt jelenti, hogy friss gondolatok mentén teremthetünk értéket és lehetőséget a növekedésre, bővülésre. Soha nem került ennyire középpontba a kreatív gondolkodás, mint most, a krízisből kilábalni igyekvő öreg kontinensen, hiszen olyan döbbenetes jelenségekkel kell már napi szinten foglalkoznunk, mint a klímaváltozás, a víz hiánya, energia- és élelmiszerbiztonság. Minden olyan elképzelés és program, amely a megismerés és az értékek előtérbe helyezése által hozzájárul a kontinens pozícióinak, az értékek láncolatának megőrzéséhez, támogatást nyerhet, és ilyen a turizmus promóciós feladatok sora is.
Európa a világ elsőszámú turisztikai desztinációja. Annak érdekében, hogy ezt a pozíciót megőrizzük, az Európa Tanács egy összehangolt keretrendszert alkot az EU tagállamokban, melynek hatására a versenyképesség és a fenntartható növekedés megőrizhető.
Minden idők legnagyobb outdoor kampányával rukkolt elő Lengyelország. Ezúttal Hollandia volt a célpont, 150 óriásplakáton, 200 molinón és jó pár gigafelületen üzentek a lengyelek a legnagyobb városokban. Milyen eszközöket és mondanivalót vetettek be?
Nem minden az online: vannak helyzetek, amikor egy jól felépített katalógussal, egy mínuszokban is használható kesztyűvel, amely nem gátol az okostelefonod masszírozásában, vagy egy jól felkészült síoktatóval, aki mindent tud a környékről, többre mész.
Lucern turisztikai hivatala menedzselésében számos prospektus, online felület létezik, mind-mind szép kivitelben és aktuális tartalommal. Most mégis egy kártya-méretűre összehajtható kiadványt mézünk meg, amelyek egymás mellett a plusz jelet testesítik meg.