Kihívás a javából egy olyan üdülőhely arculatának megalkotása és következetes gondozása, amely több adminisztratív területhez tartozik, sokféle szolgáltatásával, színes vonzerő-palettájával kívánja megszólítani a látogatók egyre szélesebb rétegét.
Ugye, itthonról is ismerős ez a feladattípus - legutóbb Miskolc próbált megfelelni ennek - különösen, ha a nulláról kell kezdeni, sőt, már az is eredmény, ha ennek szükségességét és a benne rejlő lehetőségeket sikerül meglátni, megláttatni. Első tehát a felismerés, és az egy termékben való gondolkodás. A Garda-tó korábban három egymással nem beszélő, három teljesen más vizuális megjelenéssel operáló desztinációt jelentett. Ma már egy. A cél az, hogy a messziről egy kis pontnak látszó úti cél-halmaz és vonzerő-sokaság, amelyre egyenként is büszkék vagyunk, és a világért sem mondanánk le megemlítésükről, egységesen és egyszerűen, érthetően képviselje mindazt, ami a kirakatba való, úgy avatva be a részletekbe az érdeklődőt egy második fázisban, hogy először a legfőbb azonosító, vagyis a cégér kelt bizalmat.
Vegyük elő a település, vagy régió címerét, ha van? Ez is lehet egy rendezési elv, de vonjuk be a professzionális tervezőt, aki egész más szemmel tekint arra, ami a megbízónak evidens lehet. A Garda-tó promócióját végző szervezet egy olyan szakembernek, Minale Tattersfieldnek adta a feladatot, aki sokat próbálkozott, kissé fejre is állítva az addig megszokottakat. Ugyanakkor, és ezt a fázist sem szabad kifelejteni, támaszkodott a turizmust helyben művelők véleményére, az általuk megfogalmazott vonzerőtípusokra és elemzésekre. Az eredmény akkor jó, ha az tömör, egyszerű és befogadható minden szereplő számára. Itt a kreativitással sikerült megtalálni mindezt, és ma már az utazási irodák is az egységes megjelenéssel programozzák a tavat.
Az innovatív szakemberek egy ilyen megbízás esetén, több módszerben is gondolkoznak, vagy egy jól csengő, összekötő szlogen kerül az előtérbe, amely mintegy összekapcsolja a részegységeket, esetleg valamilyen univerzális grafikai elemre, mértani formára húzza rá a mondanivalót, vagy pedig, a betűkkel kezd el játszani. A Garda-betűk mind testesek, így egy kreatív ötlettel jól elhelyezhetőek benne azok a piktogramok, amelyek jellemzik a tó körüli szolgáltatásokat, látnivalókat. A színek, mint vezérszínek jelennek meg, később: a nyomtatott és elektronikus felületeken is egy-egy információcsoport kapott egy-egy színt, amelyek mindegyike vidám és köthető a tartalomhoz is. A történelem, a vízi sportok, a természet, a konyha és a napfürdőzés mellett, a desztinációt menedzselők nyitottak az extrém sportok kedvelői és a családosok felé.
Valljuk be, nem. Ha nem tűnik ki kínálatunk a sok és hasonlóan ígéretes közül, akkor nem lesz látható a desztináció, nem tud fejlődni és újat hozni majd azoknak, akik szívesen megismernék pedig. A megkülönböztetés egyik eszköze a logo, a szlogen, az arculat, ami a kreativitással tehető igazán egyedivé, úgy, hogy a sugallt élmény is egyedinek mutatkozik. Egy régimódi, unalmas, túl részlet-gazdag, cirádás címer manapság nem elég. Segíthet azonban, ha ötletet merít a tervező mindabból, ami egy ilyen címerben rejlik. A benne használt eszközök, a mögötte lévő történet is, és annak leporolása, napvilágra hozatala is a kreatív munka része sokszor.
Egy olyan területről beszélünk, ahol minden együtt van, és ez a történet lényege is: Best of Italy, Olaszország egy helyen. Korábban, a vizuális egységesítés előtt, saját show-műsorral, kiadványokkal és üzenetekkel népszerűsítették a tó egy-egy részét, külön-külön. Most, ahogy a színes Itália is felfedezhető itt, egyben, a Garda-tó területi változatosságai is együttesen jelennek meg. Milyen jó, hogy nem zavarodik össze a látogató, a tengeren túli utazásszervező és az sem, aki utazni nem is szeretne, csak megszemlélni egy tó által nyújtott sokszínű élményözön világot!
Sokan mondják, sőt szajkózzák is, hogy a mai világban, amikor már nem beszél önmagáért egy-egy vonzerő, egy-egy úticél, akkor nem elég a megnevezés, vagy az unalmas adatok felsorolása. A kreatív megközelítés része az interakció lehetőségének megteremtése, és a kevesebb, de lényegre törekvő információ-közvetítés. Utazásunkkor élményt vásárolunk, nem is keveset áldozva arra, hogy jól érezzük magunkat, kikapcsolódjon a család minden tagja. Ha rögtön megmutatkoznak az állandóan megújuló és változatos élményelemek, lehetőleg már a legelső ponton, vagyis, a márkanévben, akkor lehet igazán sikeres a desztináció. A választásra a fogyasztó ma már csak másodperceket szán a képernyő előtt: a kulcs tehát a termék és tartalom mellett a kreativitás!
Kihívás a javából egy olyan üdülőhely arculatának megalkotása és következetes gondozása, amely több adminisztratív területhez tartozik, sokféle szolgáltatásával, színes vonzerő-palettájával kívánja megszólítani a látogatók egyre szélesebb rétegét.
Lucern turisztikai hivatala menedzselésében számos prospektus, online felület létezik, mind-mind szép kivitelben és aktuális tartalommal. Most mégis egy kártya-méretűre összehajtható kiadványt mézünk meg, amelyek egymás mellett a plusz jelet testesítik meg.
Ljubljanáról nem tudunk talán annyit, mint Zágrábról, vagy Bécsről. Most sem a történelmi adatokkal bővülhet tudásod, de azzal igen, hogy miként formálódik egésszé a nyomtatott és egyéb felületeken megfogalmazott imázs. Belekóstolhatsz az offline média világába.
Pofon egyszerű ötlet: great = nagy. Egy jó megkülönböztető jelzésként alkalmazható ez a szó, ami szerencsére pozitív asszociációkat idéz fel. Nagy-Britannia turisztikai plakátokkal árasztotta el célpiacait, egy kis szócserés játékosságot is belopva a történetbe: Britain is GREAT.