2014.01.21. 07:00

Márai dobja fel a szépasszonyt

A látogatóközpont látványterve, forrás: Egerszin

A projekt célja olyan, az aktív és ökoturizmust népszerűsítő épület megvalósítása, melyhez komplexitásában és tartalmában hasonló jelenleg nincs az országban. A beruházással létrejön az integrált egri Szépasszonyvölgyi Márai Aktív Turisztikai Látogatóközpont.


Intergrált tartalom

Az egri borvidék kiemelt helyszínének a Szépasszony-völgynek a turisztikai kínálatában jelenleg a hagyományos borkóstoláshoz és vendéglátáshoz kapcsolódó kínálati elemek a dominánsak. A helyszín a belföldi turisták körében jól ismert, ami a piaci verseny éleződésével egyre inkább veszít egyedülálló vonzerejéből. A turisztikai projekt elemei: megújuló szabadtéri színpad és nézőtér, Márai emlékszoba, kalandpark, túraút. Az új épület egy külön helyiségében helyet kap a borkészítés és szőlőművelés történetét és folyamatát feldolgozó kiállítás, modern interaktív technikák bevonásával. Az új kínálat egyik központi eleme, a Márai szoba, ahol az író életével és műveivel ismerkedhetnek meg a látogatók előadó-művészeti programok keretében, színészek közreműködésével, dokumentum- és játékfilmek megtekintésével, ismeretterjesztő előadások formájában.

Van sztori is: Miért éppen Márai?

Márai írásai színesen elevenítik meg a jó bort, többek között az egri bort. Márai Sándor alig negyvenévesen, 1941-ben arról álmodott, hogy öregkorában valahol a város környékén, szelíd dombok ölében borospincéje lesz. Márai Sándornak öregkorában nem volt pincéje. A város ezzel az elnevezéssel szimbolikusan teljesítheti a kiváló és nemzetközileg elismert író kívánságát, és az itt megvalósuló irodalmi programokkal Máraira, a jó bor társaságában születő művekre emlékezik majd. Jó folytatása ez a vár-történetre épülő város-kommunikációnak: Eger, a Te történeted.  

Hegyen-völgyön

A beruházások megvalósulásával a Völgy turisztikai kínálatában a hagyományos ökoturisztikai és a boros célcsoportok mellett a családosok, és az iskolai csoportok részére kíván állandóan megújuló turisztikai és szabadidős vonzerő és élmény lenni. A kisgyermekek számára játszóház és gyermekmegőrző szerepel a tervekben, míg a szülőknek egy egészség-sarok. A város országosan is újrapozícionálta magát, egyre intenzívebben kommunikál. A horizontális nyitás mellett, vertikálisan is igyekszik tehát új fogyasztórétegeket megnyerni: a gyerekekre, családokra és az eddig csak a várat, a dombot megcélzókra biztosan építhet. E kulturális nyitás azonban nem áll meg az országhatároknál. 

Majd’ 400 millióért

A projekt az Európai Unió támogatásával és a Regionális Fejlesztési Alap társfinanszírozásával valósul meg. ÉMOP-pályázatot nyújtott be Eger Megyei Jogú város önkormányzata, és 323 millió forint támogatást nyert a 380 milliós beruházásra.

A bor és a kultúra kapcsolata

A fejlesztés eredményessége egyelőre még nem látható, nem mérhető, de sejthető, hiszen a megkopott látnivalókba olyan életet sikerül lehelni majd, ami minden desztináció álma. Természetesen, az már önmagában eredmény, hogy a szabadtéri színpad nézőtere megújul, alkalmassá válik több látogató leültetésére, megoldódik annak fedése. A jelenlegi vizesblokkok, öltözők átépítésével kel életre az új épületegyüttes, vagyis a látogatóközpont, melyben helyet kap egy információ-szolgáltató bázis is. Ha sikerül a magas színvonalú termék kialakítása, a bor és a kultúra kapcsolatának mélyítése, akkor annak egyenes  következménye lehet a szezonalitás mérséklése is.

Országos és nemzetközi kapcsolódás

Egy fejlesztés során mindig jó megnézni, milyen hazai vagy szomszédos termékfejlesztéssel hozható összhangba, hogyan kapcsolódhat azok minél több pontjához. Az új egri létesítménnyel a város bekapcsolódik az országosan meghirdetett Márai programba, abba az új típusú műveltség-programba, amelyben az olvasás népszerűsítése a fő cél.  A kassai partnerek is nyitottak az együttműködésre. A Szépasszonyvölgy fejlesztése tehát nem kizárólag a turizmus és a turisták kedvéért történik, hanem a bővülő szolgáltatásokkal az Önkormányzat új szabadidős és rekreációs kínálatot, programlehetőséget kíván nyújtani a város polgárainak is. 

Képek

  • A látogatóközpont látványterve, forrás: Egerszin
  • A látogatóközpont látványterve, forrás: Egerszin
Címkék: 1 click 2 be ACTIVE, arculat, attrakció, desztináció, dizájn, kiállítás, kommunikáció, kultúra, magyar, márka, marketing, mediaorigo, menedzsment, promóció, rendezvény, stratégia, szabadidő, szervezet, társadalmi felelősségvállalás, tartalom, tervezés

írta: Bódis Gábor

Kapcsolódó cikkek

Márai dobja fel a szépasszonyt

A projekt célja olyan, az aktív és ökoturizmust népszerűsítő épület megvalósítása, melyhez komplexitásában és tartalmában hasonló jelenleg nincs az országban. A beruházással létrejön az integrált egri Szépasszonyvölgyi Márai Aktív Turisztikai Látogatóközpont.

Az aranydiplomás város: Gyula

Ha Gyula városáról hallunk, akkor a tudatos fejlesztés, az újdonságok sajátosságainak ismertetése és a városvezetés turizmus iránti elkötelezettsége a téma. A polgármester és turisztikai menedzsment vezető kéz a kézben építkezik és kommunikál. 

Ha 2014, ha tél, ha nyár, akkor Szocsi

Az olimpia után, Szocsiban kap helyet 2014-től a Formula–1-es orosz nagydíj. Milyen stratégia mentén kommunikál, hogyan egyesíti erőit a sikerre éhes, egykor legnagyobb szovjet tengerparti üdülőhely, az 1961-es összevonások révén, ma világ-második leghosszabb város?

Fedezd fel a pluszt a részletekben

Lucern turisztikai hivatala menedzselésében számos prospektus, online felület létezik, mind-mind szép kivitelben és aktuális tartalommal. Most mégis egy kártya-méretűre összehajtható kiadványt mézünk meg, amelyek egymás mellett a plusz jelet testesítik meg.

Hírlevél feliratkozás.

×