2014.03.05. 13:00

Minden szinten, szinte minden

Az infopontból így látszik a torony maga, fotó: Bódis Gábor

A nevében is talán elavult Tourinform iroda helyett, hogyan érdemes egy minden részletében jól megtervezett és átgondolt, információs pontot kialakítani, úgy, hogy az valódi látogatóközpont és igazi élménycentrum lehessen, önmagában és szolgáltatásait nézve is?


Megújított hozzáállással

Nem elég az attrakciódat, szolgáltatásodat állandóan megújítani és az igényekhez szabni külső-belső megjelenését, tartalmát, jobb, ha azok a belépési vagy gyűjtőpontok is megújulnak, amelyek elvezetik a látogatót ahhoz, amit Te nyújtasz neki. Sopron erre tett igen jó kísérletet, amikor a Tűztorony és a város látogatóinak alakított ki egy egészen újszerű és modern, többszintes infopontot, amely mintegy körbeöleli a tornyot és bevezet annak történelmi vonatkozásaiba, valamint a város panorámáját is innen teszi látványossá. Az unalmas és sokszor hosszadalmas leírások helyett, csak a jellemző dolgokra hívják fel a figyelmet az egyes szinteken, de ha mélyebben érdeklődik valaki, akkor a szellős és fiatalos pultnál felkészült fiataloktól kaphat segítséget.  

Minden szinten, szinte minden

A szerkezet is átgondolt, és okosan követi a látogatói szokásokat, illetve jól határozza meg a mozgási irányokat, minden oda került, ahol amúgy keresnéd is. Az utcaszinten kapott helyet a legfontosabb, vagyis a turisztikai információ és belépőjegy-vásárlás, valamint az ajándéktárgyakat árusító shop. Ha csak megkérdeznél valamit és ezért ugranál be, nem kell végigmenned mindenen és időt vesztegetned, de mivel minden üvegből van körülötted, biztosan nem hagyod ki a tornyot és annak történetét. Lent találhatod a városfal köveit, és fent van a múzeum-kilátó, mosdó, kávézó és annak terasza. Még kisgyermekeseknek is megfizethető az az választék, amellyel a megfáradt látogatót várja kávézó, ahol könyveket is lapozgathatsz akár.

Egységes vizuális rendszerben

Az arculati elemek mindegyikénél visszatér az információs térképeken megjelenő úthálózatra emlékeztető vonalas megfogalmazás. Ennek következtében a különböző funkciót betöltő részek, az Infopont irányító rendszerén keresztül, a belépőkártyán át a Várfalsétány információs táblájáig mind egységes vizuális rendszert alkotnak. Kovács Adrienn, a pécsi illetékességű tervező, figyelt arra, hogy alkalmazkodjon az információs pont egyszerű és nem csili-vili környezetéhez, így jól illeszkednek a piktogramok és feliratok ahhoz.

Harmonikus egyszerűség

Mitől lehet egy információs pont felhasználóbarát? Attól, hogy örömmel és mosolyogva fordulnak hozzád az alkalmazottak. A grafikákon megjelenő színek, a vonalak, a vonalvastagságok harmóniája pedig ezt az érzést támogatja. Sokszor alaphiba, hogy a magyar nyelvű felirat nagyobb, mint az angol, vagy a német. Nos, itt nem, a külföldi verziók ugyanolyan méretben, egyenrangúan jelennek meg. Az egyhangú, szürke, egyszerű betonháttéret megtörik és játékossá teszik az üveghordozókon megjelenő grafikák. A bejáratnál, még kint, térképet találsz rögtön és elég nagy méretben. A bent található kapcsolódó kiadványok, és kártyák arca is ez.

Nem ér rá a kolléga tetriszezni

Ha úgy döntesz a családdal, hogy múzeumot látogatsz, akkor a soproni torony a pénztárcádnak sem okoz nagy megterhelést. Az ügyféltámogatás egyik ma igen népszerű eszköze a családi kedvezmény, ami például, a főváros Mezőgazdasági Múzeumában nincsen meg, de itt alap. Igaz, ott még kalitkában ülnek és mogorvák a kasszások, míg a hűséges város látogatóközpontjában nincs elzárva a dolgozó, aki szabadidejében, merthogy nincs is nagyon, nem tetris-ezik. Ugyancsak alap, hogy egy bevezetett vizuális arculat nem csak az adott ponton, az adott attrakcióban lelhető fel és ad támpontot, hanem a várfalsétányon is végig ott van és követhetővé teszi a mozgásodat.

Anno is a város figyelésére szolgált

Mivel az 58 méter magas Tűztorony Sopron fő jelképe, így nem mindegy, milyen is a látogatási programod első állomása. A XIII. századtól a Tűztorony volt a városfalak északi kaputornya, amelyet Írásban először 1409-ben említettek. Árkádos reneszánsz körüljárója a város figyelésére szolgált, tehát ma is hiteles ez a funkció. A Tűztorony a hűség jelképe is. Az 1921. december 14-i népszavazáson Sopron és még nyolc község úgy döntött, hogy Magyarországhoz kíván tartozni. Ennek emlékére 1928-ban Hikisch Rezső tervei alapján barokkos kapukeretet készítettek, ami ma Hűség Kapujaként ismert a városban. Közel 200 csigalépcső után a körerkélyről gyönyörködhetsz Te is a Sopron csodálatos panorámájában.

Képek

  • Az infopontból így látszik a torony maga, fotó: Bódis Gábor
  • Modern anyagokkal és megoldásokkal készült az infopont, fotó: Bódis Gábor
  • A kávézó, fotó: Bódis Gábor
  • Családdal is beülhetsz egy kávéra, szendvicsre, fotó: Bódis Gábor
  • A torony képe az infopont árnyékolóin át, fotó: Bódis Gábor
  • A csigalépcső-sor, fotó: Bódis Gábor
  • Az infopont belső tere, fotó: Bódis Gábor
  • Az Infopont bejárata, fotó: Bódis Gábor
  • A Tűztoronyhoz közeledve, fotó: Bódis Gábor
Címkék: 1 click 2 be NEW, arculat, attrakció, desztináció, dizájn, kiállítás, kommunikáció, kultúra, magyar, marketing, mediaorigo, szabadidő, ügyfél, vendéglátás

írta: Bódis Gábor

Kapcsolódó cikkek

Minden szinten, szinte minden

A nevében is talán elavult Tourinform iroda helyett, hogyan érdemes egy minden részletében jól megtervezett és átgondolt, információs pontot kialakítani, úgy, hogy az valódi látogatóközpont és igazi élménycentrum lehessen, önmagában és szolgáltatásait nézve is?

Része a világnak, része az örökségnek

Szent Márton monostora nyitott a világ felé. Hozzáértéssel és szeretettel fogadja a lelki megújulást kereső keresztényeket és a kulturális értékek iránt érdeklődőket. Missziója, hogy szellemi értékeit mind szélesebb körben és mind változatosabb formában közölje a velünk.

Európai városkártyák egymás mellett

Nemcsak egy-egy városkártya lehet sikeres, de az azokat rendszerező, értékelő munka, illetve az ez alapján most megszületett katalógus elektronikus formája. A lista nem sorolja a budapesti kártyát, annak ellenére, hogy a termék a negyedik legjobb Európában.

Az aranydiplomás város: Gyula

Ha Gyula városáról hallunk, akkor a tudatos fejlesztés, az újdonságok sajátosságainak ismertetése és a városvezetés turizmus iránti elkötelezettsége a téma. A polgármester és turisztikai menedzsment vezető kéz a kézben építkezik és kommunikál. 

Hírlevél feliratkozás.

×