2014.03.14. 05:00

Mission completed: hat hónap, telt ház

A Fagus Hotel belső udvara, fotó: Bódis Gábor

Az újrapozicionálás és az értékesítés újraindításának feladatát kapta jó egy éve a Hotel Fagus Sopronban. A kihívásnak úgy tudott eleget tenni, hogy hatékony PR rásegítéssel támogatta a munkát. Ami önmagáért beszél, nem több, mint fél év alatt a semmiből minden született.


A hozott örökség

Nézzük meg, miért és hogyan devalválódott az amúgy kitűnő ár-érték arányú termék, javasolta Csobota-Kis Árpád, akinek oroszlánrésze volt az átfazonírozásban is. Kuponos akciók, a korábbi tulajdonosi körben (Hit Gyülekezete) történő zárt értékesítés, eszközhiány, a vendégpanaszok figyelmen kívül hagyása, hiányos szervezeti struktúra és képzettség – ezek vezettek a ház totális leértékelődéséhez. Az új menedzsment szisztematikusan nyúlt a feladathoz, célokat fogalmazott meg, és nem feledkezett el a legfontosabbról, a vendégről és a dolgozóról. Mindkettővel egyformán törődött és kommunikált már a kezdetektől fogva.

Pozicionálás, koncepció és cégfilozófia

Nem is érdemes ezek nélkül egy lépést sem tenni. A cégfilozófia akár nagyban kinyomtatva is ott lehet előttünk a falon, pár mondatban összefoglalva. De erre egy kicsit később térjünk ki. Nekilátott az új csapat a szolgáltatásfejlesztésnek és a legkritikusabb területek rendbetételéhez. A vendéglátás eszköz- és anyaghiányának felszámolása, a megfelelő anyaghányad gazdálkodás, a panaszkezelés színvonalának emelése, valamint új fókusz-csoportok, a családok és a wellnessezni érkezők megfogalmazása voltak a legfontosabb célok. Mindemellett, a hardware területekre is hasonlóan sok fejlesztés várt: világítás, internet, ágybetétek stb.

Természetesen és örömmel

Az új szlogen is ebből jött: Természetesen és örömmel. A természetes és épített örökség fantasztikus harmóniáját szerették volna megjeleníteni minden apró részletben. Ráncfelvarrást kapott a logó, megújult a weboldal és egészen más stílusban kezdtek beszélgetni a vendégekkel. Fontos hangsúlyt helyeztek a külső és a belső kommunikációra, vagyis a PR-ra, így eljutott üzenetük a soproniakhoz is, és jókedvű, motivált személyzettel készülhettek a nyári szezonra.

Az árualap újrapozicionálása

A termék kulcsa a tartalomban rejlik, és ehhez újra meghatározták az árualapot. Négy kategóriát állított fel az új vezetés: 1. Szabadidős egyéni turizmus; 2. Csoportos szabadidős turizmus; 3. Üzleti turizmus; 4. Szervezett, egyéb célú turizmus. Az első kategóriában, kézenfekvő volt az osztrák piac újbóli akvizíciója, a másodikban viszont a rendezvényekre összpontosítottak. A konferenciák, az Esküvő Kiállítás, a tematikus estek, a wellness partik mellett volt például Fagus Fit Nap is. A Heineken, az Audi és az IKEA is megjelent a corporate szektorból, és az egyéb kategóriából is említve egy-két színfoltot, volt edzőtábor és zenei felkészítő tábor is a házban.

A PR-alapokat letteték

Megvalósítását nézve, meggyőződésünk, hogy sohasem lehetünk készen. A public relations viszont új értelmet kapott a Fagusnál, méghozzá azért, mert a dolgozók és a vendégek is véleményformálók és az elégedettségi szintjük meghatározó. Beindult tehát a dolgozói tréning és továbbképző program, a vendégelégedettség mérése, mentor- és törzsvendég programok. A hónap dolgozója címet őszinte elismeréssel adják át és maga a Fagus is több elismerést kapott, többek között a Barátságos Szállodák mintaszállodája lett.

A számok magukért beszélnek

A kommunikációs és PR erőfeszítések meghozták a várva várt számokat. 2012. novemberében vették át a házat, a decemberi és januári foglaltsági adatok 11, illetve 2%-on tetőztek (!). Az első fél évük nem volt rossz, de a mutatók nem lépték át a 40%-os kihasználtságot. A június és a július már 75-80, és a második félév eredményeként, a második hathónapos átlagos töltés a 60%-ot érte el. Nyugodtan mondhatjuk, hogy a terv sikeresen megvalósult, és ma már egy elfogadott, sőt PR-ban mintaként is emlegetett szállodáról beszélhetünk.

Integrált marketing kommunikáció

Folyamatos online és offline jelenlétet valósított meg a menedzsment által meghirdetett marketing stratégia. Google AdWords, Etarget, Google Analytics, link marketing, e-mail marketing, tehát a keresőoptimalizálás és a keresőmarketing alkalmazása nagyban növelte a láthatóságot. Persze, új weboldal és microsite-ok várják az érdeklődőket, és a közösségi média bevonása is hasznos volt. Mobil app és video mapping teszi változatossá az eszközöket és szólít meg új célcsoportokat. Vásárokon és a helyi médiában való aktív jelenlét éppúgy fontos, mint a print anyagok és a hozzájuk kapcsolt tematikus kampányok.  

Képek

  • A Fagus Hotel belső udvara, fotó: Bódis Gábor
  • A Fagus Hotel Sopronban, fotó: Bódis Gábor
  • A Fagus Hotel egyik szobája, fotó: Bódis Gábor
  • A Fagus Hotel saját játszótere, fotó: Bódis Gábor
  • A Fagus Hotel egyik rendezvényhelyszíne, fotó: Bódis Gábor
Címkék: 1 click 2 be PROFESSIONAL, arculat, célcsoport, értékesítés, kereső optimalizálás, kommunikáció, magyar, marketing, mediaorigo, menedzsment, online, PR , rendezvény, stratégia, szabadidő, szállás, tartalom, tréning, ügyfél, web ergonómia

írta: Bódis Gábor

Kapcsolódó cikkek

Mission completed: hat hónap, telt ház

Az újrapozicionálás és az értékesítés újraindításának feladatát kapta jó egy éve a Hotel Fagus Sopronban. A kihívásnak úgy tudott eleget tenni, hogy hatékony PR rásegítéssel támogatta a munkát. Ami önmagáért beszél, nem több, mint fél év alatt a semmiből minden született.

Turisztikai mobilalkalmazás-építés

Magyarország első turisztikai mobilalkalmazás-építő keretrendszere, amely előre elkészített modulok segítségével nem több, mint pár óra alatt segít összeállítani saját, egyedi alkalmazásodat, megérkezett. Egy kis betekintés: ismerd meg, próbáld ki!

Fedezd fel a pluszt a részletekben

Lucern turisztikai hivatala menedzselésében számos prospektus, online felület létezik, mind-mind szép kivitelben és aktuális tartalommal. Most mégis egy kártya-méretűre összehajtható kiadványt mézünk meg, amelyek egymás mellett a plusz jelet testesítik meg.

Az aranydiplomás város: Gyula

Ha Gyula városáról hallunk, akkor a tudatos fejlesztés, az újdonságok sajátosságainak ismertetése és a városvezetés turizmus iránti elkötelezettsége a téma. A polgármester és turisztikai menedzsment vezető kéz a kézben építkezik és kommunikál. 

Hírlevél feliratkozás.

×