Első a cég, vagy az, amit gyártunk, forgalmazunk, amiért élünk, lelkesedünk. Mindent meg is tesz egy jó kommunikációt folytató vállalkozás annak érdekében, hogy jóhírét megőrizze. De mi magunk, hol vagyunk ebben? Itt a szellemes és valóban kreatív megoldás.
Az alkalmazott grafikai kiváló művelője, a győri Tánc- és Képzőművészeti Szakközépiskola után a Nyugat-Magyarországi Egyetemen tanult. Munkáit az egyszerű megjelenés, a lényegre törő tömörség jellemezi, a kevés sokszor több elve alapján is. Legnagyobb szabású projektje talán éppen az a soproni Infopont, amelyet itt, a TurizmusMedia hasábjain is bemutatunk. Az információ akkor jut el a célba, ha tömör, egyszerű és elég kevés ahhoz, hogy befogadható, feldolgozható legyen. Maguk, a jelek, a piktogramok is ezt hivatottak segíteni, de sokkal eredményesebb a munka, ha olyan szakembert bízol meg, akinek jó az elvonatkoztatási képessége, így vonalakkal, színekkel úgy tudja az információt tálalni, hogy maga a jel, az embléma, a logo is szép, elegáns és szerethető.
Még mielőtt a CV-re, vagyis a szakmai önéletrajzra térnénk, nézzünk meg egy-két referencia munkát a fiatal tervezőtől. Nem okoz gondot az elegáns ruha- vagy boros címke, a logó sem, de a teljes vizuális rendszerben való gondolkodás sem: mindegyikben ott van a kreativitás. Eredményessége talán úgy foglalható össze, hogy ő is él a vezető, vagyis vezérszínek alkalmazásával. A Tűztorony látogatóközpontjának és turisztikai információs pontjának szürkés, de elegáns színe visszaköszön azokon a kártyákon is, amelyet a turista kap, mint belépőjegyet. Jó a szürkéhez illeszkedő harsány színek, a sárga, a kék, a lila és a zöld használata, jól kiemelhető így a lényegi információ.
A konkrét megrendeléseknél is fontos az innovativitás, az ötlet. De, ha magadat kell eladnod, hogy megbízást kapj, ugye, hajlamos vagy te is ott elrontani a dolgot, ahogy sokan teszik: a cipésznek van a legszakadtabb lábbelije, és a pedagógusnak a legrosszabb gyerkőce. Félretéve a viccet, jó, ha az ötlet a saját anyagainkon is visszaköszön, jelen esetben Kovács Adrienn önéletrajzán. Érdemes tehát a referenciákon túl, magunkkal is törődni ebben az értelemben is.
A megkülönböztetés igényével a bemutatott CV sokkal hatékonyabban közvetíti a személyes információkat, mint a hagyományos, sokszor több oldalnyi word dokumentum. Jobban ki is tűnik a pályázatra jelentkezők közül, és olyan eszközrendszert használ, amelyik a sok szó helyett, a lényeget rögtön megfoghatóan közvetíti. A körök kapcsolódása, az őket körülvevő körök telítettsége, amely az adott terület ismertségi szintjét mutatja grafikusan, egyszerűen zseniális. A szakmai fejlődésedet hogyan szerepelteted az önéletrajzodban? Elől van a legfrissebb, vagy netán a legfontosabb, vagy időrendben haladva mutatod be magad? Nos, itt ez, mintegy időszalagot alkalmazva jeleníti meg a főbb állomásokat, feloldva a pályázók és pályáztatók dilemmáját vagy kicsit keresztül is húzva sablonos gondolkodásukat.
Nincs különösebb sztorija ennek a munkának, hacsak éppen nem az, ami egy életfilozófia korai állomásainak lenyomata. Nem is kell megkérdeznünk, hogy „Te, Adri, tudsz szép piktogramokat rajzolni? Küldenél pár referenciát?” Hiszen ott van az önéletrajzban, valóban rajzban kifejezve ez a kompetencia is.
Ha a terméked jó, alig kell elmondanod, mi van benne, úgyis venni fogják, mert igényes és profi a megjelenése. Ne gondold azonban, hogy nincs szükség a terméked folyamatos megmérettetésére és fejlesztésére, megújítására. Adrienn életrajzából, és munkáit megismerve, ő maga is ezen az úton jár. Légy összhangban a fogyasztókkal, megrendelőkkel és a termékeddel, szól a jó tanács.
Első a cég, vagy az, amit gyártunk, forgalmazunk, amiért élünk, lelkesedünk. Mindent meg is tesz egy jó kommunikációt folytató vállalkozás annak érdekében, hogy jóhírét megőrizze. De mi magunk, hol vagyunk ebben? Itt a szellemes és valóban kreatív megoldás.
A magyar állam a környező országokhoz képest keveset törődött a márkamegjelenéssel külföldön. Több kormányzati intézmény, a külügy, vagy a külföldi magyar kulturális intézet-hálózat is foglalkozik az ország népszerűsítésével, de kampányszerűen és esetlegesen.
Felhívással keresett meg vezető ügynökségeket az Elle Magazin szerkesztősége, azzal a céllal, hogy vegyenek részt ennek az izgalmas feladatnak a megvalósításában. Miért? Mert ez a hely pezsgő és nyugalmat kínáló, lehetetlent nem ismerő és ötletes.
Vannak olyan helyek, amelyeket nem olyan egyszerű népszerűsíteni. Budapest ilyen, és küzd is ezzel rendesen. Ha kiemelik a kulturális örökséget, háttérbe szorulhat a fürdőélet vagy a gasztronómia. A mondanivaló kifejezésére jó segítő kéz a márkaértékek definiálása.