Van az szférája az ügyfél-kommunikációnak, amikor a hagyományos udvariasság nem elég. Ilyen, amikor a megrendelő olyan szolgáltatást kap, ahol megjelenik az intimitás. Hogyan kommunikál a pályája kezdetén lévő, de máris nagyot álmodó fiatalember?
Nincs olyan vállalkozás, vagy szolgáltatás, amelyik ne építene a visszatérő ügyfelekre, hiszen a "repeat business" a legjobb, mert nem igényel extra befektetéseket, hiszen az elégedettségi szint már meg van. A cél tehát minden esetben ez, nem is vitatható. Csomor Ádám ügyfélköre több százra rúg, többségük rendszeresen visszajár. Egy lazító masszírozást sok helyen igénybe vehet bárki, de a most Londonba költöző ifjú szakembert máris követik külföldről érkező, angol, spanyol és német vendégei. Nem csodálom, hiszen természetes mosolya és kedvessége egy percre nem lanyhult a majd' egy órás kávéházi beszélgetésünk során. A turizmushoz is köze van a vállalkozónak, hiszen a magyarországi expat közösségek is ismerik, sokan ajánlják is ismerőseiknek.
Történt egyszer, hogy valaki így hívta fel, teljesen ismeretlenül: Becsípődött a derekam, segítsen, kérem, nem tudok felegyenesedni! Ádám rögtön átszabta óra-beosztását és ugrott. Egy negyedóra alatt életmentő mozdulatokkal tette helyre a problémás deréktájt. Mindezt térítésmentesen. Azóta ez a valaki, időnként egy hosszabb átmozgatásra jár hozzá. Édesapja egyébként gerincbántalmak miatt több törődést igényelt, és ebben fia, Ádám is sokat tett azzal, hogy rendszeresen átmozgatta. Saját magát fejlesztette kezdetben, majd három iskolát is elvégzett Pesten, ma már képzett svéd-, thai és wellness masszőrt tisztelhetünk személyében. De felkapta őt a hazai bolgár közösség is, egymásnak adják a kilincset, sőt egy bulin is vendégül látták őt. A titok nyitja az, ami minden jó marketinges álma: 1. megismerni a vendéget, minden apró kívánságát, és 2. a szolgáltatást az ő személyére szabni. A tehetséges fiatalember büszkén vallja, az ő vendégei már-már barátok is, amit csak annak köszönhet, hogy megnyitotta őket és nem futószalagon érzik magukat nála, hanem kitüntetett, szinte VIP-vendégként: ez maga az üzenet is.
Dunaújvárosi tanulmányait követően, majd a rendezvényszervezés világába is belekóstolva, egy pesti kis szalont hagyott most hátra Ádám egy rövid időre. Jól felépített ügyfélkörrel, csodálatos és harmonikus berendezéssel, ahol illatok, halk zene és barna-narancs színek, ügyes kezek fogadták a megfáradt vendéget, mindig tiszta és rendes környezetben. Már nem a kuponok, az akciók bűvöletében kell az ügyfeleket megszerezni és megtartani, hanem valami pluszt és tartalmasat adni, nyújtani – de mindenek előtt figyelni. Persze, örökké és természetesen mosolyogni és árasztani a nyugalmat, a jókedvet. Egy pohár gyümölcstea nem csak frissítő, hanem pótolja a folyadékot. Ez is egy apró fogás, ami a kellemes érzést garantálja, abban a városban, ahol a szalvétát sem teszik ki sok helyen. Nos, ez mind itthon marad, de folytatódik nemsokára egy új dimenzióban.
Igen, a tervek meg vannak arra nézve, hogy milyen is legyen egy ilyen szolgáltatóközpont. Méreteit és célközönségét mindenképpen, a szakmai és az anyagi megalapozás státusza a jelenlegi londoni kiruccanás. Új területeket kell megismerni és folyamatosan fejlődni, mondja Ádám, és hozzáteszi, hogy már nem egy kis szalonban, hanem több, akár franchise-rendszerben működő, kisebb központban gondolkodik. Pár éve dédelgeti magában ezt a gondolatot, de még nem elég érett a helyzet az üzleti vállalkozás beindításához. A szemében lévő csillogás azonban azt érezteti: eltökélt és elszánt. Ahogyan viszonylag rövid idő alatt felépítette budapesti kis bázisát és a legügyesebb marketingfogásokkal tette ismertté, hát, nem tartok attól, hogy egy két kategóriával nagyobb léptékben ez ne menne. Megvalósítását tekintve, tehát tervszinten áll a projekt, de a tudás meg van a váltáshoz. Mindez nem elég. A fiatalember úgy döntött, hogy kitanulja a lomi-lomit is. Hogy mi ez? A masszőr a kliensre fókuszál szeretettel és teljes szívével. A masszázs egy áramlás ilyenkor, ami tele van energiával, itt a hosszú folyamatos mozdulatsort kombinálják egy nagyon szerető érintéssel. Ilyenkor az emberek általában elgondolkodnak a múlton, a hitükön, azon, hogy mire is vagyunk “beprogramozva”.
Könnyű neki, mondhatnánk, hiszen olyan területen dolgozik, hogy az eredmény csak jó lehet, hiszen fáradt embereket varázsol újjá. Ne higgyük. Sokan, nagyon sokan elrontják. Ő nem egy beteget lát a vendégben, nem kezelést ad neki, mint sok gyógyfürdő wellness- vagy gyógyászati részlege, ahol vársz a sorodra, aztán gyorsan, sokszor negyed óra alatt, túlesel a masszázson. Az elfogadottságnál több a megbecsülés, és Ádám ezt vívta ki magának. Rádöbbent arra, hogy van érzéke ahhoz, hogy megtalálja a hangot a vendégekkel, és jól tette, hogy informatikusként induló életpályáját egy sokkal bensőségesebb valamire módosította - a gép előtt töltendő napi minimum 12 óra is riasztóan hangzott számára. Ahogy fogalmazott, ez a hobbija a munkája, és az idejét is ő oszthatja be.
Első lépés az volt, hogy megtalálható és érthető legyen ő maga és az az üzenet, amivel megszólítja leendő pácienseit. Weblapja és közösségi médiafelületei nem csak hozzáférhetőségi pontok, de valamelyest át is adják azt a világot, amelyet a szalonban tapasztalhatunk, ahol külölnelges jelentősége van a mécseseknek, a megvilágításnak, a halk zenének és a megfelelő hőmérsékletnek. A kezelések, bár ezt a szót ne használjuk, időtartama változó, attól függ, milyen mértékű a fáradt izomzat és milyen a páciens, inkább vendég, felépítése. Persze, ahogy kezdtem is a beszámolót, egy ügyfél-kommunikáció akkor jó, ha megtalálja a hangot a szolgáltató a vendéggel. Ebben Ádám igen jó, még viccel is, ha úgy adódik, és amire legbüszkébb az éppen az, hogy egy idősebb mogorva hölgy úgy távozott kezei közül, mint aki újjászületett, mosolygott, vidámmá és kedvessé változott. Lehet, hogy csak ennyin múlik? Adjuk azt és úgy, ahogy nekünk is a lehető legjobb lenne!
Van az szférája az ügyfél-kommunikációnak, amikor a hagyományos udvariasság nem elég. Ilyen, amikor a megrendelő olyan szolgáltatást kap, ahol megjelenik az intimitás. Hogyan kommunikál a pályája kezdetén lévő, de máris nagyot álmodó fiatalember?
A nevében is talán elavult Tourinform iroda helyett, hogyan érdemes egy minden részletében jól megtervezett és átgondolt, információs pontot kialakítani, úgy, hogy az valódi látogatóközpont és igazi élménycentrum lehessen, önmagában és szolgáltatásait nézve is?
Lucern turisztikai hivatala menedzselésében számos prospektus, online felület létezik, mind-mind szép kivitelben és aktuális tartalommal. Most mégis egy kártya-méretűre összehajtható kiadványt mézünk meg, amelyek egymás mellett a plusz jelet testesítik meg.
A Turista Magazin mondhatni feltámadt, azzal, hogy a Magyar Természetbarát Szövetség új életet lehelt bele. A színvonalában és struktúrájában is megújult tartalom mellett, ez elsősorban a dizájnon érzékelhető: más a fókusz, a betűtípusok megválasztása és az arculat.