2014.02.23. 22:00

A lengyelek legnagyobb kampánya

A kampány emblémája, forrás: PTO

Minden idők legnagyobb outdoor kampányával rukkolt elő Lengyelország. Ezúttal Hollandia volt a célpont, 150 óriásplakáton, 200 molinón és jó pár gigafelületen üzentek a lengyelek a legnagyobb városokban. Milyen eszközöket és mondanivalót vetettek be?


A hívószó ennyi: Polska

Egyszerű, tömör és értelmes jelmondat jelent meg mindenhol, nincs tréfa, mellébeszélés, vagy erőltetett üzenet. A központi téma maga Lengyelország. Sőt, a sztorit is magunknak kell megtalálnunk, hiszen a szlogen ez: gyere és találd meg saját történetedet! A tartalomban lengyel városok és téli képsorok, hangulatelemek, árnyak bukkantak fel. Ló és kocsi is volt, háttérben egy titokzatos kastéllyal. A fő cél nem volt más, mint a figyelem felkeltése, vagy annak fokozása, hiszen a hollandok azért rendelkeznek némi ismerettel az országról.  

50+

Az amszterdami metrón is megtalálhatóak voltak, plakátok formájában, egy olyan versenyre is ösztönözve az utasokat, amelynek főnyereménye egy varsói látogatás. Ezen kívül, a kommunikáció további kulcspontokra terjedt ki, különböző kampány-szegmenseknek megfelelően: ilyen az Utrechti Vásár is, ahol az Ötven felettiek, vagyis a senior korosztály kapott célzott ajánlatokat. Nem véletlenül szemelték ki ezt, a maga nemében legnagyobb, rendezvényt a lengyelek, hiszen százezer feletti a látogatók száma, 600 kiállítóval. A legnagyobb napilap, De Telegraaf online hasábjai mellett, a hágaiak még becsomagolt villamoson is utazhattak január végéig. Egyedi hírleveleket küldött ki a turisztikai szervezet mintegy 200-ezer címre a népszerű wineenreisnnaar.nl együttműködésével.  

A jó kapcsolat új távlatot nyit

Eredetileg négy nagyvárosra tervezték a kampány területi kiterjesztését, Amszterdam, Rotterdam, Utrecht és Eindhoven részvételével, azonban a Clear Channel-lel való jó kapcsolat lehetővé tette, hogy térítésmentesen bekapcsoljanak további városokat is, így került be a prortfólióba Almelo, Arnhem, Groningen, és kisebb városok is, mint Assen, Dronten, Rijnwoude vagy Gouda. Az őszi akciósorozat 2013. november végéig, egyes esetekben az év végéig tartott, de voltak olyan elemei, amelyek átnyútnak 2014-es éve első nyegyedébe is.  

EU-s támogatással

Lengyelország igen jó turisztikai statisztikákkal büszkélkedhet, amelyet nyilván megalapozott a 2012-es foci EB, de a számok azt is igazolják, hogy a turizmus jelentős támogatást élvez. A most említett kampányt Uniós források és a Clear Channel is segítették. A világ összes turistájának 52%-a Európába érkezik, a látogatószám tavaly 3,4%-kal nőtt. A Kelet-Közép-Európai látogatószám emelkedés 9,2% volt, ebből Lengyelország jóval többet realizált, hiszen a mutató ott 12,6%-on állt meg, a bevétel növekedés ennél is jobb, 18,7%-os volt. Összehasonlításképpen hazánk ugyanezen időpontban a KSH adatok szerint 2,8% látogatószám- és -0,4%-os bevételtöbbletet könyvelhetett el. Mindez igazolja azt, hogy a nagy sportesemények, a jelentős fesztiválok mellett a politikai szerepvállalás is fontos, és egyre inkább szükségszerű az a fajta koordinált márka-munka, amelyet a Lengyelek már gyakorlatban is végeznek.

A válság jót tett

2010-ben, több mint 330 ezer holland utazott lengyel földre, két évvel később ez a szám elérte a 400 ezret. Ellentmondásos ugyan, de a gazdasági válság ellenére az ország nyert, sok befektetés is történt a hollandok részéről, hiszen Lengyelország nincs annyira messze, viszonylag olcsó is és van jó légi összeköttetés nem csak a low-cost katregóriában, hanem prémium szinten is, ami világosan jelentkezik az eredményességben.

Stratégiai alapon

A hivatalos lengyel turisztikai marketingstratégia része ez a kampány is. A 2020-ig terjedő elképzelések világos célcsoport-meghatározással íródtak. A holland piacon a fiatalok megszólítása mellett általánosan is cél a senior szektor elérése. A kampányokat ezen célkitűzéssel kompatibilis módon és a már jól bevált márkastratégiához illesztve valósítja meg a lengyel szervezet.  

Képek

  • A kampány emblémája, forrás: PTO
  • Kampány egy hollandiai villamoson, forrás: PTO
  • Promóció a metróban is, forrás: PTO
  • Egy másik invitáló plakát, forrás: PTO
  • Az óriásplakátok egyike, forrás: PTO
Címkék: 1 click 2 be ACTIVE, arculat, attrakció, célcsoport, desztináció, dizájn, értékesítés, hirdetés, kiadvány, kommunikáció, kultúra, márka, marketing, média, mediaorigo, nemzetközi, online, print, promóció, reklám, stratégia, szabadidő, tartalom, utazás, vendéglátás

írta: Bódis Gábor

Kapcsolódó cikkek

A lengyelek legnagyobb kampánya

Minden idők legnagyobb outdoor kampányával rukkolt elő Lengyelország. Ezúttal Hollandia volt a célpont, 150 óriásplakáton, 200 molinón és jó pár gigafelületen üzentek a lengyelek a legnagyobb városokban. Milyen eszközöket és mondanivalót vetettek be?

Bevetésen a papír, a háló, az orkán

Nem minden az online: vannak helyzetek, amikor egy jól felépített katalógussal, egy mínuszokban is használható kesztyűvel, amely nem gátol az okostelefonod masszírozásában, vagy egy jól felkészült síoktatóval, aki mindent tud a környékről, többre mész.

Fedezd fel a pluszt a részletekben

Lucern turisztikai hivatala menedzselésében számos prospektus, online felület létezik, mind-mind szép kivitelben és aktuális tartalommal. Most mégis egy kártya-méretűre összehajtható kiadványt mézünk meg, amelyek egymás mellett a plusz jelet testesítik meg.

Az aranydiplomás város: Gyula

Ha Gyula városáról hallunk, akkor a tudatos fejlesztés, az újdonságok sajátosságainak ismertetése és a városvezetés turizmus iránti elkötelezettsége a téma. A polgármester és turisztikai menedzsment vezető kéz a kézben építkezik és kommunikál. 

Hírlevél feliratkozás.

×