Nem minden az online: vannak helyzetek, amikor egy jól felépített katalógussal, egy mínuszokban is használható kesztyűvel, amely nem gátol az okostelefonod masszírozásában, vagy egy jól felkészült síoktatóval, aki mindent tud a környékről, többre mész.
Így köszöntenek a svájciak. Ez nem egy felszínes üdvözlés, mert a cél, hogy jól érezd magad. Ehhez az információs eszközök átgondolt telepítése, kiadványok és térképek sokasága segít hozzá. Tartalmát tekintve a téli katalógusok minden infót megadnak, ami az előkészületekhez, vagy útközben kellhet. „A minőség a hobbink” piktogram a katalógusok oldalain nem csak grafikai garancia, hanem 2400 turisztikai létesítmény jogosult viselni e jelzésrendszert, amennyiben elkötelezett a minőség mellett. A fő üzenet nem más: szeress bele az országba, már megérkezésed előtt. A turisztikai főmókusok helyett az eredmények, az egyediségek üzennek, megtudhatod, hogy a svájciak a legnagyobb újrahasznosítók, egy sínen utazó nemzet stb..
A nyaraló-telelő, utazó, konferencia célállomás Svájc nyújtotta élményígéretek jól tagozottan, jól kereshetően kerülnek a kiadványokba is. Negyven desztináció kapott helyet az általános katalógusban, amelyeket 10 indokra fűztek fel a szerkesztők: hegyek, vizek, tömegközlekedés, négy kultúra, sport, egészség, élmények, vendéglátás, városok, tökéletes helyszín. A téli síszezonban hét síoktató vezet minket végig, személyes gondoskodással a sok száz síterepen, és a kapcsolódó szolgáltatásokra is felhívják a MyTop10 zsebkatalógusban figyelmünket. Én már szereztem egy pár olyan kesztyűt is, melyet nem kell levennem ahhoz, hogy okostelefonomon böngészhessek a hidegben.
Meghatározó az arculati vezérszín amiben fehér a kis kereszt és a betűk is. Zöld a természet közeliség, ami minden oldalon visszaköszön, a mondatokban és a fotókon is. Általánosan is igaz, hogy szép katalógust tudsz készíteni, ha nem rendszerezett, követhető a tartalom, de akkor sem, ha nem vásárolod a fotókat. Ezen Te sem spórolhatsz, és azon sem érdemes, hogy kiadványod megkomponált legyen. Az arcok ne más és más irányba nézzenek, legyen lendület és gyermek is, család is a képeiden. Ha több partnered van, külön oldalon jelentesd meg őket, akár csoportosítva, kategorizálva őket – hidd el, ha hiteles beszállítókkal dolgozol, az a Te nívódat is erősíti. Olvasható betűmérettel és nagy képekkel is dolgozz, így tesznek az alpesi ország szakemberei is.
Van, aki csak útikönyvekre költ, színes utazási katalógusokat gyűjt és így jut el, igaz, csak képzeletben, de rengeteg helyre! Ez is fontos piac, mert ha ő nem is, de családja, rokonai, kollégái meghallják őt és kedvet kapnak az utazásra. Már kézbe venni is öröm egy jó katalógust, válaszd meg tehát a kicsit igényesebb papírt. Inkább mondj kevesebbet, küld át az érdeklődőt egy-egy gyors linkkel a weblapodra, de a kiadványon ne spórolj. Nem kell csili-flancos kivitelezés, de igényes és jól összeállított!
Minden a terjesztésen múlik. Ha nem jut el a felhasználóhoz a prospektus, akkor minek. A téli svájci kiadvány már ősszel a partnerek kezében van, magyar nyelven, itthon nyomtak tízezer példányt.
A gyors keresést segíti és a további információkat rejti az ötjegyű webkód, ami minden ajánlat végén, ugyanott, nem összevissza került elhelyezésre. Ezt kell csak beírni a keresőmezőbe is. Gyorsabb és gusztusosabb a QR-kódnál, és más típusú logikai megfeleltetést is ráfűzhet a cég.
Nem minden az online: vannak helyzetek, amikor egy jól felépített katalógussal, egy mínuszokban is használható kesztyűvel, amely nem gátol az okostelefonod masszírozásában, vagy egy jól felkészült síoktatóval, aki mindent tud a környékről, többre mész.
Lucern turisztikai hivatala menedzselésében számos prospektus, online felület létezik, mind-mind szép kivitelben és aktuális tartalommal. Most mégis egy kártya-méretűre összehajtható kiadványt mézünk meg, amelyek egymás mellett a plusz jelet testesítik meg.
Minden idők legnagyobb outdoor kampányával rukkolt elő Lengyelország. Ezúttal Hollandia volt a célpont, 150 óriásplakáton, 200 molinón és jó pár gigafelületen üzentek a lengyelek a legnagyobb városokban. Milyen eszközöket és mondanivalót vetettek be?
Pofon egyszerű ötlet: great = nagy. Egy jó megkülönböztető jelzésként alkalmazható ez a szó, ami szerencsére pozitív asszociációkat idéz fel. Nagy-Britannia turisztikai plakátokkal árasztotta el célpiacait, egy kis szócserés játékosságot is belopva a történetbe: Britain is GREAT.