2014.02.03. 21:00

Központban a látogató: Ligneum

A látogatóközpont kívülről, forrás: Ligneum

Milyen előnyökkel jár, ha egy látogatóközpontot az Év Ökoturisztikai Létesítménye 2013. díjjal ismertek el? A fenntartó, Nyugat-magyarországi Egyetem ezzel a komplexummal olyan fejlesztést hajtott végre, amely középpontjában a látogató élményszintű kiszolgálása áll. 


Oktatási és üzleti területekről

Az érdeklődési kör jóval tágabb, mint elsőre hinnénk, ugyanis konferenciák, szakmai napok, fórumok, kulturális események, termékbemutatók, cégbemutatók, szakmai, baráti találkozók befogadására is vállalkozik az igényesen kialakított hely. A teljes objektum, ill. annak egyes helyszínei is  bérelhetők, így a galéria konferencia területe, ill. a -1. szinten található oktató terem is. A beérkező igényeket kölön szakmai koordinátor és a kommunikációs referens fogadja.

Interaktív élménypark három szinten

A korszerű, kreatív, interaktív kiállítóterek minden korosztály számára kínálnak felfedezni valót, 0-99 éves korig. A központ különböző funkciókat tölt be, ennek megfelelően kialakított helyszínei, azok tematikája egyszerre többféle igényt elégítenek ki. Egyedi, korszerű, kreatív módon mutatja be az erdőt, mint földünk legösszetettebb ökoszisztémáját, mint az erdőgazdálkodás, vadgazdálkodás és természetvédelem tárgyát. Az erdő alkotóelemeinek interaktív közlésén kívül külön hangsúlyos a benne zajló ökológiai, gazdálkodási folyamatok modellezése. Interaktív módon mutatja be a faipari termékeket, a faanyagot, mint a legsokoldalúbb, legkörnyezetbarátabb alapanyagot, megújuló energiaforrást, az erdőgazdálkodás egyik fő eredményét.

Jól strukturált információ-átadás

A „Tudtad, hogy…” feliratú, tudományt népszerűsítő információs táblák számos érdekességre hívják fel a figyelmet, olykor meghökkentő és elgondolkodtató ismereteket közölnek. A tematikus helyszíneken a megismerést játékos anyagok, érintőképernyős információk, színes illusztrációk segítik. Külön nyelven szólnak az általános és középiskolás csoportokhoz, a kiránduló családokhoz, felnőttekhez és a pedagógusokhoz. A helyszíneken tapasztalható információ mennyiség épp annyi, ami még nem sok, de nem is kevés. A honlap ugyanilyen átgondolt, jól felépített és tömör, naprakész. 

Érthető a tudástranszfer

A háromszintes épületet az egyetem közel 110 éves múltra visszatekintő Botanikus Kertje öleli körbe. A létesítmény az erdő és a fa csodálatos világát, a fatermékek sokoldalú felhasználási lehetőségeit mutatja be. Az energetika, a környezetvédelem, a környezettudatos szemléletmód kialakítása szintén fontos célként fogalmazódik meg. A kiállítói helyszínek tematikáját így elsősorban az Erdőmérnöki Kar és a Faipari Mérnöki Kar oktatói, hallgatói alakították ki, de az egyetem valamennyi karának képzési kínálata bemutatkozik, ötletes megoldásokban, jól bemutatható módon.

Ökoturizmus és családbarátság

A soproni látogatóközpont egy éve, a „Kutatók Éjszakája” nemzetközi rendezvény alkalmával nyitotta meg kapuit a nagyközönség számára, ami jelzi, hogy az egyetem nyit és halad a korral. A látogatóközpont unikális, egyedi jellegét az adja, hogy egy tudományos intézmény vállalkozott annak létrehozására és működtetésére. Az ökoturisztikai-családbarát létesítmény működését ezért a Nyugat-magyarországi Egyetem szellemi műhelyei és infrastruktúrája folyamatosan támogatni tudja, garantálva a folyamatos fejlesztést és a versenyképes tematikát, szolgáltatásokat. Az alkalmazott belsőépítészeti megoldásokat a különleges dekorációs és látványelemek teszik rendkívül izgalmassá, és adják meg a több funkcióhoz a környezeti harmóniát.

Gazdagítja a város kínálatát

Az Európai Uniós támogatással, közel ötmilliárdos fejlesztésről országosan is beszámolt a media, és a nemrég elnyert díj kapcsán is a létesítményre összpontosult a figyelem, hiszen a projekt gazdagítja Sopron arculatát, másrészt a régió gazdasági környezetében tesz jó szolgálatot. 

Képek

  • A látogatóközpont kívülről, forrás: Ligneum
  • És belülről, forrás: Ligneum
Címkék: 1 click 2 be SUCCESSFUL, attrakció, célcsoport, desztináció, kiállítás, kommunikáció, kultúra, kutatás, magyar, marketing, mediaorigo, menedzsment, rendezvény, stratégia, szabadidő, szakképzés, ügyfél

írta: Bódis Gábor

Kapcsolódó cikkek

Központban a látogató: Ligneum

Milyen előnyökkel jár, ha egy látogatóközpontot az Év Ökoturisztikai Létesítménye 2013. díjjal ismertek el? A fenntartó, Nyugat-magyarországi Egyetem ezzel a komplexummal olyan fejlesztést hajtott végre, amely középpontjában a látogató élményszintű kiszolgálása áll. 

Európai városkártyák egymás mellett

Nemcsak egy-egy városkártya lehet sikeres, de az azokat rendszerező, értékelő munka, illetve az ez alapján most megszületett katalógus elektronikus formája. A lista nem sorolja a budapesti kártyát, annak ellenére, hogy a termék a negyedik legjobb Európában.

Része a világnak, része az örökségnek

Szent Márton monostora nyitott a világ felé. Hozzáértéssel és szeretettel fogadja a lelki megújulást kereső keresztényeket és a kulturális értékek iránt érdeklődőket. Missziója, hogy szellemi értékeit mind szélesebb körben és mind változatosabb formában közölje a velünk.

Az aranydiplomás város: Gyula

Ha Gyula városáról hallunk, akkor a tudatos fejlesztés, az újdonságok sajátosságainak ismertetése és a városvezetés turizmus iránti elkötelezettsége a téma. A polgármester és turisztikai menedzsment vezető kéz a kézben építkezik és kommunikál. 

Hírlevél feliratkozás.

×