2014.02.21. 20:00

Európai városkártyák egymás mellett

Európai városkártyák, válogatás, forrás: ECM

Nemcsak egy-egy városkártya lehet sikeres, de az azokat rendszerező, értékelő munka, illetve az ez alapján most megszületett katalógus elektronikus formája. A lista nem sorolja a budapesti kártyát, annak ellenére, hogy a termék a negyedik legjobb Európában.


Hasznos társ

Jó társ utazáskor a plasztikkártya és a kedvezményes vagy prémium-szolgáltatások, amelyek általa elérhetőek. A katalógus is az, hiszen egyre több tour-operátor, közvetítő és turista érdeklődik az árak és a lehetőségek iránt, amelyeket most 22 ország kínálata jelenít meg. Az European Cities Marketing City Card Knowledge Gruop által koordinált munka alapját a városmarketing szervezetek partneri hozzáállása és adatszolgáltatása alapozta meg.  

Optimális választás

Az e-brossúra közvetett módon nagyon is interaktív, sok hasznos adatot közöl, jutalék és kontakt információkkal megspékelve. Ami nagyon jó, hogy ezek egységesen, összehasonlítható módon jelennek meg, saját magunk is elemezhetünk egy kicsit! Érdemes rászánni az időt és megfontolni a csatlakozást is, hiszen egyfajta garanciát és minőséget is képviselnek az európai kártyák, nem beszélve a bizalomról, amellyel a turisták keresik, használják.

Kommunikációs felület

Az amszterdami turisztikai szervezet által megvalósult kutatás alaposan górcső alá vette a kártyákat, a termék-összetételt, a finanszírozási hátteret, sőt megkérdezte a kártyával dolgozó termékmenedzsereket is. Nem csak bevételnövelő célja, de kommunikációs funkciója is van a kártyának, ezzel a budapestiek is tisztában vannak, ha valami sikeres volt az elmúlt évek össze-vissza vonogatása ellenére, akkor ez éppen ez a terület. Sajnos, a budapesti arculati elemek csak nyomokban fedezhetők fel a legújabb városkártyán, nem használja ki maradéktalanul az üzenet-továbbítás lehetőségét ezáltal, de gondos tervezésről árulkodik.

Átruházható

No, nem a kártya, hanem a most megjelent összeszedett tudásanyag. Wendy Sieger-Kintzen elmondta, hogy az elektronikus katalógus nemcsak trendi és olcsóbb, mint a nyomtatott megoldás, hanem kereshetősége révén praktikus, és ami a legfontosabb, meg is osztható, továbbítható. Az egész ECM-ötlet lényege a tudás megosztása és átadása: mindent megtudhatunk a kártya által a városról is, akár rövid videofilm segítségével.

TDM-elven

A helyi összefogás megtestesítője e turizmus szektorban a TDM-szervezet. A kártyák ugyanilyen elven képesek csak versenyképesen megjelenni a piacon. Az egységes kommunikáció és a minőségi szolgáltatás ígérete sok szolgáltatót és attrakciót vonz, de ez csak akkor működik, ha kölcsönösen segítik és promótálják egymást is. Van olyan város, ahol diszkontkártyaként működik a modell, sok szolgáltatóval, jelentős kedvezményekkel. Ilyen a Budapest Card is. Máshol, mondjuk Londonban, prémium szolgáltatásokat érhetünk el a kártyával, persze a kedvezmények köre is adott. Van, ahol mind a kettő létezik egymás mellett, például Berlinben, köszönik jól vannak, jól kiegészítik egymást. Az minden esetben rontja a versenyképességet, ha a szolgáltató mondjuk a kibocsátóval is versenyre kel, ezt Budapest esetében sem sikerült áthidalnia a BKK-nak és a BFTK-nak.

Aki számít

A következő városok kártyái jelennek meg az elektronikus felületen: Amszterdam, Antwerpen, Barcelona, Belfast, Berlin, Bécs, Bruges, Brüsszel, Dijon, Dublin, Dubrovnik, Genova, Göteborg, Helsinki, Innsbruck, Koppenhága, Krakkó, Lissszabon, Ljubljana, London, Lyon, Nantes, Nizza, Nürnberg, Oslo, Párizs, Prága, Reykjavik, Split, Stockholm, Szentpétervár, Tallinn, Turku, Valencia, Vilnius, York, Zágráb, Zaragoza és Zürich. A városok igazodnak a kereslethez is, de általános a 24-48-72 órás verzióban kiadott kártyaválaszték. A különlegességeket most nem tárgyaljuk, viszont megjegyezzük, hogy Prága 4, Barcelona, Berlin, Párizs, Stockholm és Koppenhága 5, London és Dublin 6, Dubrivnik 7 napos kártyát is kibocsájtott.

Képek

  • Európai városkártyák, válogatás, forrás: ECM
  • Az ECM szakmai csoportja értékeli az egyik város kártyáját, forrás: ECM
  • Budapest városkártyák, forrás: budapestinfo
  • Bécs városkártyája, erős arculati kommunikációval, forrás: ECM
Címkék: 1 click 2 be SUCCESSFUL, arculat, attrakció, célcsoport, desztináció, értékesítés, kiadvány, kiállítás, kommunikáció, közlekedés, kultúra, kutatás, magyar, marketing, mediaorigo, menedzsment, nemzetközi, online, promóció, szabadidő, tervezés, utazás, vendéglátás

írta: Bódis Gábor

Kapcsolódó cikkek

Európai városkártyák egymás mellett

Nemcsak egy-egy városkártya lehet sikeres, de az azokat rendszerező, értékelő munka, illetve az ez alapján most megszületett katalógus elektronikus formája. A lista nem sorolja a budapesti kártyát, annak ellenére, hogy a termék a negyedik legjobb Európában.

Fedezd fel a pluszt a részletekben

Lucern turisztikai hivatala menedzselésében számos prospektus, online felület létezik, mind-mind szép kivitelben és aktuális tartalommal. Most mégis egy kártya-méretűre összehajtható kiadványt mézünk meg, amelyek egymás mellett a plusz jelet testesítik meg.

Bevetésen a papír, a háló, az orkán

Nem minden az online: vannak helyzetek, amikor egy jól felépített katalógussal, egy mínuszokban is használható kesztyűvel, amely nem gátol az okostelefonod masszírozásában, vagy egy jól felkészült síoktatóval, aki mindent tud a környékről, többre mész.

Az aranydiplomás város: Gyula

Ha Gyula városáról hallunk, akkor a tudatos fejlesztés, az újdonságok sajátosságainak ismertetése és a városvezetés turizmus iránti elkötelezettsége a téma. A polgármester és turisztikai menedzsment vezető kéz a kézben építkezik és kommunikál. 

Hírlevél feliratkozás.

×